Van poppenkraam naar 21st century skills in een geflipte classroom.

Van poppenkraam naar 21st century skills in een geflipte classroom.

“Ik stond laatst voor een poppenkraam… Daar zag ik zoveel poppen staan…”

“Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen, dan zie je ze glunderen”. Vaak gebeurt dat als ik iets leuk mag tekenen. Of erover mag vertellen. Laatst zag ik hetzelfde gebeuren op een bijeenkomst, toen de gastspreker sprak over de “glimmertjes in de ogen van zijn scholieren”. Hij zag zijn leerlingen opveren wanneer zij zelf verantwoordelijk werden voor een project. We hebben het hier over groep 5, 6 en 7 scholieren van de basisschool. Leeftijd tussen de 8 en 11 jaar. Nauwelijks de poppenhoek verlaten, en wat blijkt…???… Deze kiddo’s kunnen makkelijk klaslokaal-overstijgend te werk gaan. Bedrijf bellen? Geen probleem! Offerte aanvragen? Check! Model bouwen met andere basisschool kinderen? Done! Prezi-presentatie? Met geïntegreerde project-website & sociaal platform wel te verstaan! Wat ik hier wil benadrukken is dat we met een dubbel- geflipte classroom te maken hebben! Ik bedoel, veel volwassen kunnen van deze projectorganisatie nog heel wat leren 😉

Kijk eens naar de projecten op de website van de school: www.derede.nl